Робота з батьками

ШАНОВНІ БАТЬКИ! МИ ЗВЕРТАЄМОСЬ ДО ВАС! БУДЬТЕ УВАЖНІ!

ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМ: https://docs.google.com/presentation/d/1tf7RJozxhAzEQlehQipvTuusv5yKcJ8c/edit?usp=sharing&ouid=111274971108565654867&rtpof=true&sd=true

Поради батькам

Психологічна допомога дітям в екстримальних ситуаціях https://drive.google.com/file/d/1LkQTFGNLZeFkeWrVSUybiFzLKhWrrzea/view?usp=sharing

Для дітей. Суспільство без бар”єрів. 1 частина.

Відео за посиланням https://drive.google.com/file/d/184A4jultJoAH73x0biwec_1N284XdHwQ/view?usp=sharing

Для дітей. Суспільство без бар”єрів. 2 частина.

Відео за посиланням https://drive.google.com/file/d/1eJehsuBjVbFqqhNmcFHzhPo0F4q2Ezn3/view?usp=sharing

Порадник батькам https://drive.google.com/file/d/18bM1ye9etYwKSYs09WxCgQBczA7EdeiS/view?usp=sharing

Як захистити дитину від сексуального насильства.

Відео за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1cQP6zdRVZ1MoMVf0BJRGN_O39l8J3F55/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1xDZPuVd1EjAA4wE3u8rE2Op7CqNiXcoZ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1hAQvp-9ajPIeQZMer5VyVK2sjoCl0NNF/view?usp=sharing

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Кожний шостий житель Землі регулярно працює у Всесвітній мережі, а в розвинутих країнах її колапс може призвести до колапсу цивілізації. Сьогодні електронною павутиною користується кожен п’ятий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. Дорослі, не завжди маючи досвід спілкування в мережі, щонайменше, стривожені доступом своїх чад до цієї «темної та страшної мережі». Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.

Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі – 1,9млрд. людей. Середній рівень Інтернет-проникнення у світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб – близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років). У зв’язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?

Виконання наступних пунктів допоможе захистити вашу дитину під час перебування її в мережі:

  1. Разом з дітьми розробіть правила користування Інтернетом. Особливо домовтеся з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких вони збираються заходити.
  2. Знайдіть час для відвідування сайтів разом з дітьми та заохочуйте їх ділитися з вами знаннями, отриманими в Інтернеті.
  3. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають або займаються чимось іншим, що вимагає реєстраційного імені, допоможіть дитині його вибрати і переконайтеся, що воно не містить ніякої особистої інформації.
  4. Наполягайте на тому, щоб діти ніколи не видавали своєї адреси, номера телефону або іншої особистої інформації. Наприклад, місце навчання або улюблені місця для прогулянки.
  5. Навчайте дітей не розміщувати свої чи сімейні фотографії.
  6. Поясніть, що давати свої паролі не можна нікому, крім батьків, навіть найближчим друзям.
  7. Поясніть, що не потрібно відповідати на невиховані й грубі листи. Якщо отримали такі листи, то потрібно сповістити про це батьків чи вчителів.
  8. Скажіть дітям, що їм не слід зустрічатися з людьми, яких вони знають тільки з Інтернету. Поясніть, що ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають. Якщо ж це необхідно, то спочатку треба спитати дозволу батьків. Зустріч у громадському місці та й у присутності батьків.
  9. Скажіть дітям, що не все, що вони читають або бачать в Інтернеті, – правда. Привчіть їх запитувати вас, якщо вони не впевнені.
  10. Навчіть дітей поважати інших в Інтернеті. Переконайтеся, що вони знають про те, що правила етикету діють скрізь – навіть у віртуальному світі.
  11. Наполягайте, щоб діти не завантажували музику, комп’ютерні ігри та інші програми без вашого дозволу.
  12. Поясніть, наскільки небезпечно для комп’ютера переходити на посилання, адреси яких вам невідомі.
  13. Контролюйте діяльність дітей в Інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтрувати шкідливий вміст, з’ясувати, які сайти відвідує дитина і що вона на них робить.

ІНТЕРНЕТ БУВАЄ НЕБЕЗПЕЧНИМ!

Публікації про шкідливий вплив на здо­ров’я дітей комп’ютерної техніки ще можна зустріти в засобах масової інформації, але мало хто порушує питання негативного впливу на не сформовану дитячу психіку відео – та фотоматеріалів сумнівного харак­теру, якими переповнений Інтернет. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, на­віть інструкцію з виготовлення вибухівки. Сумна статистика криміналістів свід­чить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов’язана із система­тичним переглядом сайтів в мережі Інтер­нет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми в найдрібніших деталях). Самостій­ний перегляд матеріалу такого змісту міцно осідає в психіці молодої людини і які вис­новки вона зробить після перегляду – ніхто не знає.Серед молоді стало дуже популярним та­ке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті.Якщо в реальному житті підліткові важ­ко знайти однодумців щодо якогось «не­зручного» питання, то в мережі охочих обго­ворити будь-які незручності можна знайти швидко і багато.

Якщо телевізійні фільми з насиллям, мультфільми з монстрами та усілякими жахами (якими, на жаль, також переповнений ефір телебачення) перегляда­ються усіма членами родини і хоч якось об­говорюються, засуджуються, то блукання Інтернетом відбуваються усамітнено і таєм­ничо, без будь-якого стороннього втручання на правильність розуміння та тлумачення змісту переглянутого. Тут підліток сам фор­мує свої уподобання щодо будь-яких проявів людської поведінки. А потім ми бідка­ємося, звідки ж з’являються збоченці, діто­вбивці, маніяки та інші соціальне небез­печні особистості нашого суспільства.Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки у спілку­ванні з людиною, яку ви не бачите, та нав­чайте цим правилам і своїх дітей.

Адже віртуальні шахраї дуже гарні психологи: представляючись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфі­денційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви прожи­ваєте, ваш майновий стан іт. д.Квартирні крадіжки, вчинені за наводками, отрима­ними шляхом спілкування шахрая з постраждалим через мережу, на жаль, вже не рідкість.

Тож, шановні батьки, якщо ваші діти ко­ристуються послугами Інтернету, то не забу­вайте стежити за змістом матеріалів, які пе­реглядає ваше чадо, а краще користуйтеся системою «Батьківського контролю» або просто введіть пароль, щоб діти не могли са­мостійно підключатися до мережі. Спілкуй­теся частіше з дітьми, щоб вони не відчува­ли себе самотніми, станьте для них найкра­щими друзями, з якими можна говорити на будь-які теми та вирішувати будь-які пи­тання. Будьте пильними до будь-яких змін у поведінці та уподобань вашої дитини у зв’язку із появою в домі Інтернету.

КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ «КІБЕРПЕС»

Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:

  • поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;
  • повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.

За даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.

Міністерство цифрової трансформації у співпраці з ЮНІСЕФ та за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, Координаційного центру з надання правової допомоги та Міністерства юстиції України випустило чат-бот “Кіберпес”. У чат-боті можна дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу.

Чат-бот уTelegram і Viber допоможе дізнатись, як визначити кібербулінг, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатись за допомогою.

У чат-боті “Кіберпес” можна знайти інформацію про те:

  • що таке «кібербулінг» та як він проявляється;
  • як визначити контент, що містить кібербулінг;
  • що робити, якщо вас кібербулять;
  • як видалити матеріали, що містять кібербулінг;
  • як попередити кібербулінг;
  • як не бути кібербулером.

ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЛЯ В ІНТЕРНЕТІ: ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ «STOP SEXTING»

Сексуальне насилля онлайн – один звикликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насилля в Інтернеті у формах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.

Секстинг– це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі.

Кібергрумінг— це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.

Сексторшен– налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей.

Звертаємо увагу: якщо дитина стала жертвою секстингу, кібергрумінгу чи сексторшену, необхідно звернутися до поліції.

Освітній проєкт #stop_sexтинг за підтримки МОН, Мінцифри та Уповноваженого Президента України з прав дитини створили навчальні матеріали для батьків і педагогів щодо упередження та протидії сексуальному насиллю в Інтернеті:

ПОСІБНИКИ, ЯКІ МОН ПРОПОНУЄ ВИКОРИСТОВУВАТИ БАТЬКАМ І ПЕДАГОГАМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ БЕЗПЕЧНОМУ КОРИСТУВАННЮ ІНТЕРНЕТОМ:

  1. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків;
  2. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник;
  3. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.;
  4. Пам’ятка для батьків «Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок», розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.

ПЕРЕЛІК ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ, РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЛЯ ДІТЕЙ

Спеціалізовані інтернет-сайти дитячої літератури

  • Весела абетка;
  • Українська казка;
  • Дитяча література;
  • Левко;
  • Країна міркувань;

Інтернет-ресурси

Шановні батьки!

Щорічно з 25 листопада по 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”. Радою Європи спільно з Міністерством освіти і науки України в рамках проєкту Ради Європи “Боротьба з насильством щодо дітей в Україні” було підготовлено та адаптовано інформаційні матеріали, переглянути які ви можете за посиланнями:

1) Захист дітей онлайн https://vimeo.com/464178591

2) Сексуальний шантаж https://vimeo.com/464179613

3) Секстинг https://vimeo.com/464177511;

4) Секс-чатинг https://vimeo.com/464176581;

5) Грумінг https://vimeo.com/464181532;

6) Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти  https://vimeo.com/464180697.

Пам’ятка батькам
Стоп секстинг!
Секстинг (інтимне листування й вимагання фото інтимного характеру) — це та проблема на сьогодні, про яку не можна замовчувати. Ця небезпека чатує на ваших дітей щодня. Так, за статистичними даними Національної дитячої «гарячої» лінії ГО «Ла Страда Україна» секстинг займає друге місце, після комп’ютерної та інтернет залежності, за кількістю звернень дітей та батьків мало не кожного дня.
На сьогодні питання небезпеки в мережі постала особливо гостро. У підлітків з’явилось більше вільного часу і виникла нестача спілкування з однолітками. Вони все більше проводять час в Інтернеті та частіше спілкуються з незнайомцями, наражаючи себе на небезпеку. А також неконтрольовано дивляться безліч контенту, включаючи сцени насильства і порнографію.
Завдання дорослих — вміти розпізнавати ці небезпеки.  У цьому батькам допоможе Освітній проєкт stopsextingua, до якого ввійшли відеоролики про кіберзахищеність дітей.
Освітні відео присвячені питанням захисту дітей в Інтернеті — від того, як убезпечити дитину від перегляду порнографії та регулювати її час в онлайні, до того, як діяти, якщо відвертий контент став об’єктом розповсюдження.
Переглянути навчальні відео освітнього проєкту #stop_sexтинг можна за посиланням: www.youtube.com/StopSextingUkraine.
Подбаймо разом за моральне здоров’я наших дітей та зупинимо секстинг!
 
 
 

Шановні батьки!В умовах карантину рекомендуємо обмежити перебування дітей на вулицях, спортивних майданчиках, стадіонах, в людних місцях, з метою збереження життя та здоров’я ваших дітей і вас самих!

Як розважити дитину під час карантину

Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль відіграє взаємодія з однолітками – школа, ігри у дворі, дні народження друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції – заради їх же здоров’я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?

Дитячі психологи і батьки розповіли про те, як пояснити дітям необхідність залишатися вдома і як розважити їх, поки вони знаходяться на карантині.

Перш за все, вам необхідно переконати дитину в тому, що поруч з нею завжди буде хтось, хто подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.

Як говорити з дітьми про коронавірус: поради дитячих психологів

Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.

Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу, акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.

Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».

Дотримуйтесь графіка

Психологи стверджують, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес.

Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня – коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримуйте контакт з друзями і близькими

Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями – це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров’я.

Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Влаштуйте танцювальну вечірку

Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно, – знайти в Інтернеті відповідну музику.

Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні гірлянди – вони створять вам святкову атмосферу.

Під час карантину використовуйте електронні пристрої з розумом

Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на карантині за екранами комп’ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.

Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.

Залучайте дитину до роботи по дому

Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.

Робіть з дитиною поробки

Різноманітні поробки – хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують, що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи битви.

Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.

Грайте в улюблені іграшки дитини

Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось – конструктори Лего. Діти люблять створювати різні об’єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?»