Кабінет практичного психолога

Гевельчук Марина Григорівна – практичний психолог, відповідальна особа з питань запобігання та протидії булінгу.

Життєве кредо: «Любити життя і цінувати кожну його хвилину. Нести радість. У книгах шукати істину, у людях- мудрість».

Педагогічне кредо: «Знай дитину, розумій дитину, поважай дитину, будь частиною життя дитини»

Гевельчук Марина Григорівна 06.04.1989 р.н. має повну вищу освіту «Спеціаліст». Закінчила Уманський педагогічний університет ім. П.Тичини у червні 2011 р. Спеціальність: «Початкове навчання. Практична психологіяя». Кваліфікація: вчитель початкових класів, практичний психолог в закладах освіти. Педагогічний стаж 9 років. У 2011 р. прийнята у КЗ “Ситковецька спеціальна школа” на посаду практичного психолога. Курси підвищення кваліфікації пройшла у грудні 2013 р. та листопаді 2020 р.

Більше цікавого за посиланням на сайті-портфоліо соціального педагога https://sites.google.com/d/1PCLTPjG24YM5NIAJPJvnz6f2h5L7VcEQ/p/1y9zbTba0KL2o1CYZWBd1-hTSTXVyaBbP/edit

Всеукраїнська програма ментального здоров’я

“Ти як?”

ініційована першою леді України

Оленою Зеленською

В межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською старувала комунікаційна кампанія.
Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування
про ментальне здоров’я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть
українцям дбати про свій внутрішній стан.

У межах кампанії створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров’я – своє та людей поруч.
Дізнатися більше інформації про ментальне здоров’я можна також на сторінках
у соціальних мережах:
Facebook – https://www.facebook.com/howareu.program
Instagram – https://www.instagram.com/howareu_program
YouTube – https://www.youtube.com/@howareu_program
Twitter – https://t.me/howareu_program
Telegram – https://t.me/howareu_program
TikTok – https://www.tiktok.com/@howareu_program

Viber – https://invite.viber.com/?g2=AQAyHzQp6XJwmVCkkkXeWJVdLF8eAQa8Pzq3

Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована
Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили.

Відео за посиланням https://drive.google.com/file/d/1zojOB2voBdK0ZeYaZErEjea_wULF3Tpy/view?usp=sharing

Міжнародний день щастя

Сьогодні надзвичайно актуальною є проблема Інтернет безпеки. Тому сьогодні, 6 березня 2023р., практичним психологом Гевельчук М.Г. та соціальним педагогом Бебешко О.О. із здобувачами освіти 8-9х класів було проведено заняття “Як не потрапити в тенета Інтернету?” . На занятті учні ще раз ознайомились з правилами поведінки в Інтернет мережі, та отримали корисні поради аби вберегти себе від небезпеки.

1 березня відзначають Всесвітній день компліменту!

Вдало та вчасно зроблений комплімент – це потужна “зброя”, щоб зробити людину щасливішою та підняти її самооцінку.

Доброта, це якість, якої ніколи не буває багато. Сьогодні, 17 лютого 2023 р., працівниками соціально-психологічної служби школи проведено психологічну акцію до Дня спонтанного прояву доброти.

Тренінгове заняття «Дозволь собі бути щасливим»

13.01.2023 р. – практичний психолог – Гевельчук М.Г. та соціальний педагог- Бебешко О.О.,  провели з надавачами освіти тренінгове заняття «Дозволь собі бути щасливим».

 У ході якого розкрили надавачам освіти глибину розуміння «щастя» та унікального вміння володіти ним. Посприяли формуванню позитивної самооцінки й усвідомлення унікальності особистості кожного, вміння працювати в команді, розвивали рефлексивні навички.

Навчальний тренінг «Перша психологічна допомога»

27.10.2022 р. практичний психолог Гевельчук М.Г., соціальний педагог Бебешко О.О. провели з надавачами освіти навчальний тренінг «Перша психологічна допомога»

У ході тренінгу  надавачі освіти ознайомилися та набули нових знань про надання першої психологічної допомоги у кризових ситуаціях; як формувати відчуття безпеки, зв’язку з іншими людьми, спокою і надії. Дізнались як сприяти доступу до соціальної, фізичної та емоційної підтримки, зміцнювати віру в можливість допомогти собі та оточуючим.

Щороку в першу п’ятницю жовтня відзначають Всесвітній день посмішки.

Посмішка — це дивовижна річ, її можна подарувати кожному, вона нічого не коштує, але її вартість безцінна. Разом з усмішкою ми даруємо тепло і доброту наших сердець і дітям, і дорослим.

У цей день у нашій школі практичний психолог Гевельчук М.Г., соціальний педагог Бебешко О.О. провели акцію “Подаруй світу посмішку” та організували хвилинку позитиву “Комплімент кожному”. Проведені заходи підняли настрій усім дітям та дорослим.

Тож і ви, любі друзі, посміхайтеся частіше, діліться радістю, любов’ю, щирістю і вірою. Даруйте світло у своїх посмішках!

Відео за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1OKkSxVdb9NAgg1NaqCc2DEsovcBEaefU/view?usp=sharing

 Тиждень протидії булінгу «Всі різні, всі рівні»     

     З 26 вересня по 2 жовтня під девізом «Всі різні, всі рівні» у нашій школі проходив тиждень протидії булінгу. Протягом тижня практичний психолог  Гевельчук М.Г. та соціальний педагог  Бебешко О.О. проводили із здобувачами освіти  просвітницькі заходи, спрямовані на інформування учасників освітнього процесу про поняття «булінгу», його різновиди та профілактику цього явища в закладі освіти.

Відео за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1F8lLxQyV8n8pbT2tDBekT9BpuOiZtBlz/view?usp=sharing

Посмішка творить дива.

19 вересня відзначається незвичайне свято – День народження СМАЙЛИКА. Веселий  смайлик завітав  сьогодні  до нашої школи, подарував гарний настрій і щирі посмішки.

«Добро окриляє»

 13 листопада  щорічно відзначається Всесвітній день доброти.

  У цей день практичний психолог Гевельчук М.Г. та соціальний педагог Бебешко О.О. із вихованцями 5-10 класів поговорили про те, що творити добро просто і добрі вчинки роблять нас щасливішими.

   Цей день у школі пройшов під гаслом «добро окриляє».  Кожна  дитина написала свої добрі справи і разом ми розправили наші «Крила Доброти». Приємного польоту)))

Здобувачі освіти 7-10 класів  долучилися до Всеукраїнського онлайн-уроку «Обери професію своєї мрії». Діти з цікавістю слухали як  обрали професію та стали кращими в своїй справі  відомі люди: Євген Клопотенко, Уляна Пчолкіна, Ігор Гарбарук та Жан Беланюк. Для закріплення знань практичним психологом та соціальним педагогом було проведено заняття-квест «Обери професію своєї мрії». Під час заняття діти розширили свої знання про різноманітний світ професій.

#СтопБУЛІНГ

«Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною».

                                                                                                                            Сааді

  Здобувачі освіти нашої школи долучилися до Всеукраїнського тижня з протидії булінгу, який проходив із  27 вересня до 01 жовтня. Із здобувачами освіти було проведено  інформаційно-профілактичні заняття. На яких діти поглибили свої знання про булінг в дитячому середовищі, його види, причини і наслідки. Розвивали навички безконфліктної та безпечної поведінки, поваги один до одного

Практичним психологом та соціальним педагогом школи протягом тижня були проведені тренінгові заняття спрямовані на поглиблення знань  здобувачів освіти про булінг як прояв насильства. Формували навички попередження конфліктних ситуацій, вирішувати їх мирним шляхом, та нести відповідальність за власні вчинки. Опрацьовували правила, які допомагають діяти у разі булінгу.

«Зупинимо булінг разом!»

Гра-квест яку провели практичний психолог та соціальний педагог із здобувачами освіти 6-10 класів. Під час проведення квесту діти виконували різні завдання, якими вони закріпили знання про булінг.

09.02.2021 р. та 13.02.2021 р.тренінгове заняття з здобувачами освіти 5-6 класів «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»

Заняття у сенсорній кімнаті

З здобувачами освіти 1-4 класів систематично проводяться заняття в сенсорній кімнаті.

Завданням цих занять є:

-активізувати та розвинути сенсорне сприйняття, чутливість, зокрема зорових, слухових, тактильних рецепторів.

-розвивати  дрібну та крупну  моторику.

– зняти психоемоційне напруження, тривожність.

-розвивати комунікативну сферу, творчість, уяву, навички самоконтролю та саморегуляції.

Систематично проводяться  заняття з здобувачами світи  в сенсорній кімнаті. Основною метою є активізувати сенсорну чутливість та сприйняття здобувачів освіти, зняти психоемоційне напруження, тривожності, розвинути  творчі здібності.

«Червону стрічку носять не байдужі»

До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом 01.12.2020 р. була проведена загальношкільна акція «Червону стрічку носять не байдужі», тренінгові заняття з метою привернення уваги учнівської молоді до власного здоров’я та розвиток умінь і навичок його збереження;

– пропаганда здорового способу життя;

– усвідомлення учнями важливої ролі особистої відповідальності при прийнятті рішень.

Завданням якого було:

– сприяти усвідомленню учнями наявності міфів, які перешкоджають здоровій реалізації сексуальності, негативно впливають на репродуктивне здоров’я та необхідності їх розвінчування шляхом надання достовірної інформації;

– підвести учнів до розуміння того, що ВІЛ, СНІД– це поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через формування власних навичок відповідальної поведінки

До Дня дитини 20.11.2020 року з здобувачами освіти було проведено  правознавчий квест «Стежиною права» з метою формування знань вихованців  про права дитини, поняття про взаємозв’язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні; розвитку навичок роботи в групах, логічного мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам’ять; виховувати повагу до прав людини, взаємоповагу, толерантність.

Вправа на вивчення та розрізнення емоцій «Кактуси»

Вправа «Добрик» і «Злюка» (вираження емоційного стану за допомогою малюнку)

«Якщо ти не навчишся керувати собою,
тобою будуть керувати інші»
Велика увага практичним психологом приділяється розвитку емоційного інтелекту. А саме: розвитку умінь учнів розрізняти емоції та почуття, передавати їх у словесній формі,  розвиток навичок самоконтролю та саморегуляції, вираження власних почуттів та емоцій прийнятними способами. Так, з молодшими школярами протягом листопада – грудня проведено ряд занять з використанням спеціальних психологічних ігор,  психотерапевтичних технік та прийомів на розвиток емоційного інтелекту.
Учні  пробували трансформувати негативний стан у нейтральний та позитивний. Для цього використовували різноманітні засоби та матеріали: фарби та олівці, пластилин, кінетичний пісок, папір та інше. Такі заняття дітям до вподоби, адже вони знімають напруження, тривожність,розвантажують, покращують емоційний стан, настрій, діти вчаться краще себе розуміти та керувати своєю поведінкою. І усе це відбувається творчо у невимушеній доброзичливій атмосфері .
Дані заняття відвідали переважна більшість молодших школярів, оскільки більшість учнів мають недостатньо розвинену емоційно-вольову сферу, труднощі саморегуляції емоційного стану.  Під час занять застосовується значна кількість дидактичних ігор, наочного матеріалу.

Заняття «Інтелектуальна мозаїка» –розвиваємо інтелект, загальну обізнаність та дрібну моторику.
 Протягом другого семестру з молодшими школярами систематично проводяться заняття на розвиток пізнавальних процесів, розвиток мовлення та збагачення словникового запасу, загальну обізнаність та розвиток дрібної моторики.

СЕНСОРНА КІМНАТА

У школі успішно функціонує сенсорна кімната, яка призначена для емоційного розвантаження, розвитку сенсорної чутливості та пізнавальної сфери. Кімната обладнана великою кількістю сенсорних стимулів – панно «Зоряне небо», сухий душ, сухий басейн, кольорова бульбашкова колона, прилад для аромотерапії, кольоровий проектор, музичний центр, відеопроектор, прилад для малювання піском на склі, дидактична черепаха та інші. Наша сенсорна кімната темного типу. Це дає великі можливості для застосування різноманітних зорових стимуляторів, відеорелаксацій. Атмосфера напівтемряви створює умови для зняття психічного та фізичного  напруження, зниження тривожності, агресивних прояви поведінки, нормалізації психічного стану і, як наслідок, покращення фізичного та емоційного самопочуття дітей. Заняття проводяться як у груповій формі – 1 раз на місяць, так і в індивідуальній формі  – за потреби.  На заняттях застосовуються різноманітні види терапевтичної роботи – кольоротерапія, аромотерапія, арттерапія, пісоктерапія, музикотерапія, казкотерапія та інші. Діти вчаться зосереджуватися на власних емоціях та почуттях, пояснювати їх, рефлексувати та контролювати свій стан, опановують техніки дихання та розслаблення.